سوالات متداول شما

سوالات متداول شما

هدلایت بهتره یا زنون؟

یکی از رایج ترین و پر تکرار ترین سوالات ! خب مشکل اصلی اینجاست که اصلا خود سوال مشکل داره !! آیا شما می تونید به این سوال پاسخ بدید: موتور سریع تر میره یا ماشین ؟ طبیعتا خیر چون اصلا معلوم نیست داریم درمورد چه موتور و چه ماشینی صحبت میکنیم!! جمله رایج : پشت لنز فقط زنون رو هم که احتمالا زیاد شنیدید! بارها خودروهایی با انواع زنون پشت لنز به ما مراجعه کردند که زنون روی اونها نصب بوده اما نورشون حتی از شرایط فابریک و لامپ هالوژن هم کمتر بوده ! هر دو این نوع لامپ ها یعنی چه LED چه HID (زنون) اگر در شرایط مناسب کیفی و استاندارد تولید شده باشند میتونن نور مناسبی رو برای خودروی شما تامین بکنن اما در شرایط برابر (توان مصرف) قطعا برتری با هدلایت (LED) هست! وقتی میشه از یک هدلایت با حرارت بسیار پایین تر ، بدون نیاز به دستکاری سیستم برقی ، فشار به مجموعه سیم کشی و ….. یک نور خوب دریافت کرد چرا باید زنون رو انتخاب کرد ؟ 

هدلایت چقدر عمر میکنه ؟

بسیار بعیده که کسی بتونه با قطعیت جواب این سوال رو به شما بده ! 1سال؟ 2 سال؟ دو ماه ؟ خب شاید خیلی ها در تبلیغات به عدد 50 هزار ساعت اشاره بکنن ولی مطمعنن این صرفا یک عدد آزمایشگاهی و غیر عملیاتی هست . در اغلب موارد طول عمر خود چیپ LEDاعلام میشه نه خود لامپ . اگر جواب این سوال رو از ما میخواید ما به شما میگیم که در بهترین حالت حدود 3 هزار ساعت ! هر چند که شاید بتونه بیشتر از این هم دوام بیاره ولی احتمال زودتر سوختنش خیلی بیشتر از بیشتر کار کردنش هست . تمام محصولات ما حداقل یک سال گارانتی دارن و میتونید شرایط گارانتی رو از اینجا مطالعه کنید.

نور هدلایت افت میکنه؟

تمام هدلایت ها بعد از روشن شدن و رسیدن دمای سطح LED هاشون به مثلا هشتاد درجه ، شروع به افت توان مصرف میکنن تا آسیبی به چیپ LED نرسه چون دشمن درجه یک هدلایت ها حرارت هست . درایور شروع میکنه به کم کردن توان مصرف و بالا بردن دور فن خنک کننده تا بتونه دما رومثلا در حدود 100 درجه ثابت نگه داره . یعنی مثلا اگر یک هدلایت با 40 وات شروع به کار میکنه ، توی کاسه چراغ ودمای موتور (اگر درایور و کیفیت ساخت بالا باشه) روی چیزی حدود 30 وات ثابت میشه ! ولی این که مثلا بعد از 6 ماه دیگه اون نور روز اول رو نداره هیچ ربطی به این موضوع نداره . اگر هدلایت شما روز اول 4000 لومن نور میداده شش ماه بعد هم همین قدر نور میده اما این نور دیگه قطعا اون تازگی روز اول رو نداره ، ضمن این که ممکنه کاسه چراغ ها هم دیگه اون کیفیت سابق رو نداشته باشن . این موارد باعث میشه که شما احساس کنید که دیگه اون نور روز اول رو ندارید اما از لحاظ فنی هدلایت شما همچنان داره مثل همان اوایل کار میکنه !

نور هدلایت تو بارون گم میشه ؟

اولا همانطور که بارها در این مورد مقاله و ویدیو تهیه کردیم باید در نظر داشته باشید که در شرایط بارندگی با هر نوع تکنولوژی نور شما افت دید رو تجربه میکنید ! اما اگر قبلا تجربه رانندگی با یک هدلایت متفرقه که نوردهی کاملا پراکنده و نامناسب داشته رو در بارندگی تجربه کردید و کار به اینجا رسیده که اصلا متوجه نبودید که چراغ روشن هست یا خاموش نباید این گناه رو کلا به گردن هدلایت انداخت ! اگر هدلایت شما استاندارد باشه وچراغ های خودرو هم تنظیم باشن در بارندگی قطعا نور بهتری از لامپ های فابریک هالوژن خواهید داشت.

چرا نور هدلایت تو نور ماشین های رو برویی گم میشه؟

این اتفاقی نیست که به هدلایت مربوط باشه ! وقتی نور خودروهای رو برویی در چشمان شما تابیده میشه مردمک چشمشما برای محافظت از شبکیه تنگ میشه و این باعث میشه دید شما برای لحظاتی ضعیف بشه و نور ماشین خودتون رو درست نبینید ! این شرایط برای ماشینی که از رو بروی شما در حال حرکت هست هم دقیقا همینطوره و فقط مشکل شما نیست !

نصب هدلایت جریمه داره؟

متاسفانه نمیشه با قطعیت پاسخ داد ولی به احتمال زیاد بله ! هر چند که هیچ جای قانون به صورت شفاف وواضح به این موضوع اشاره ای نشده اما اخیرا خصوصا با ورود هدلایت های غیر استاندارد (چیپ COB ، 4 طرفه ها و شش طرفه ها و … فلشر زن ها و ….) که چیزی جز آزار و اذیت برای راننده های دیگر نداره ، سخت گیری های پلیس و همچنین مراکز معاینه فنی بر روی نور های سفید رنگ بیشتر شده . 

اگه از شما هدلایت بخریم حتما خودتون باید نصب کنید ؟

خیر ، هیچ الزامی نیست که حتما خود ما نصب رو انجام بدیم و میتونید به هر جایی که مورد اطمینان شما هست مراجعه کنید و نصب رو انجام بدید

جای دیگه نصب کنن گارانتی باطل میشه؟

خیر . اگر هدلایت آسیب فیزیکی ندیده باشه ، هر جایی هم که نصب شده باشه شامل شرایط گارانتی میشه حتما

شما خودتون نصب هم انجام میدید؟

بله میتونید به مرکز خدمات ما دکتر تنظیم مراجعه کنید تا هم از خدمات نصب و تنظیم با دستگاه دیجیتال بهره مند بشید و هم خریدهای خودتون رو به صورت حضوری انجام بدید . فقط در نظر داشته باشید که قبل از مراجعه حتما هماهنگ کنید

چرا تنوع محصولات رو بیشتر نمیکنید؟

در واقع تنوع بیش از حد و قیمت های نزدیک به هم و عملکردهای مشابه بیشتر منجر به سردرگمی و سخت کردن تصمیم گیری به خرید میشه . بنابراین ما ترجیح میدیم در هر محدوده قیمت و عملکرد فقط یک محصول داشته باشیم تا تصمیم گیری برای خریدار با توجه به بودجه مورد نظر و بررسی فنی محصول راحت تر باشه .مثلا طبیعتا کسی که بودجه 700 تومان رو برای خرید هدلایت در نظر داره نمیتونه جزوخریداران یک هدلایت 1/700 تومانی باشه اما اگر یک محصول 700 و یکی دیگه 800 و یکی دیگه 850 و … باشه تصمیم گیری برای خریدار سخت میشه ! مطمعن باشید که در هر محدوده قیمت برای شما بهترین محصول روانتخاب وعرضه میکنیم

چرا میگید روی مه شکن (چراغ مه) هدلایت نبندیم؟

اصلی ترین دلیلش اینه که به اندازه پولی که خرج میکنید قطعا نه نور مناسب دریافت میکنید و نه هدلایتتون عمر میکنه . بنابراین اگر اصرار دارید که حتما هدلایت نصب کنید پیشنهاد ما به شما اینه که از همین هدلایت های ارزان قیمت و متفرقه بازاری استفاده کنید چون واقعا چراغ های مه یک خودرو ارزش هزینه زیادی رو ندارن !

سوالی هست که اینجا نباشه ؟ برامون نبنویسید حتما پاسخ میدیم …..

نظرات (4)

فرشید

چرا پایه h3 هدلایتهای خورد را موجود نمی کنید، خیلی از خودروها برای مه شکن از پایه h3 استفاده می کنند

محسن

قربان چرا پس از 10-15 روز همچنان زمانی برای خرید و نصب هد لایت برام مشخص نشده

    سلام اسم و فامیل چیه ؟

مجید

سلام من تو سپر پراید وانت هدلایت گذاشتم دو روز بعد از کار افتاد فن هدلایت کار میکنه ولی نور ضعیفی داره فقط بدونی که روشنه مشکل از کجاست

نظر خود را بنویسید